?پژوهش هزینه نیست، سرمایه است!
?️تبلیغات هزینه نیست، سرمایه است!
بنگاهها و کانونهای تبلیغاتی از این عبارت فراوان استفاده می کنند.
ما نیز مکرر آن را از رسانه ها شنیده و یا بر بیلبوردهای تبلیغاتی دیده ایم و اهمیتش را نیز به نوعی شخصا تجربه کرده ایم.
?️همۀ ما تجربۀ رفتن به فروشگاهها را داریم.
حداقل ماهی یک بار و بلکه بیشتر به فروشگاههای بزرگ میرویم.
قفسهها را میبینیم و کالای مورد نظرمان را جستجو می کنیم؛
اقلام متنوع از برندهای مختلف که گاه انتخاب را با مشکل مواجه میکند.
«آزادی انتخاب از میان گزینههای بیش از حد نوعی استبداد -گزینههای بیش از حد- است.»
با اینحال چشمهای شما روی کالایی توقف میکند که پیشتر در تبلیغات تلویزیونی دیدهاید.
حداقل میل دارید یک بار هم که شده، تجربهاش کنید.
این یعنی در ذهن شما کالای مرغوب یعنی کالایی که بیشتر دیده شده باشد و کالایی که بیشتر قفسهها را پرکند یعنی مرغوبتر است.
حال اهمیت عبارت«تبلیغات هزینه نیست، سرمایه است!» را بیشتر احساس میکنید.
این شعارگونه در دنیای تبلیغات از مرز کلیشه به یک واقعیت انکارناپذیر بلکه به یک ضرورت و اجبار بدل شده است.
?️از این عبارت عاریه میگیرم برای پژوهش و میگویم: «ترویج گفتمان پژوهش هزینه نیست، سرمایه است!»
توسعه و پیشرفت فرزند پژوهش است.
«آموزش بدون پژوهش دلالی است».
قدرت در سایهی پژوهش شکل میگیرد.
اگر میخواهیم قوی بشویم، یاد بگیریم نرخ مطالعه و تحقیق و پژوهش را بالا ببریم.
برایش هزینه کنیم.
شهر و محل زندگی خویش را پر کنیم از تبلیغاتی دربارهی اهمیت پژوهش.
دائماً در گوش مردم از پژوهش و ضرورتش بگوییم و چشمهایشان را از اهمیتش در زندگی پر کنیم.
کودکان و جوانان را با مطالعه آشنا کنیم.
برای آنها از لذات پژوهش بگوییم؛
به آنها اندیشهورزی را آموزش دهیم و از آنها بخواهیم برای دستیابی به حقیقت و راستی و دوری از کژی و ناراستی تحقیق و پژوهش را تجربه کنند.
از اینکه فرزندانمان فلسفیدن را بیاموزند هراسان نشویم.
بزرگترها را نیز با پژوهش آشنا کنیم.
برای ایران بهتر باید هزینه کنیم.
تمدن سازی نوین اسلامی بدون توجه به امر پژوهش خوش خیالی است.
بدانیم هزینههای مالی امروز ، درآمدها و سرمایههای فراوان آینده خواهد بود.
آخرین نظرات